Pokladny AWIS

technologie

Často kladené dotazy

1. Vypadl proud a nejde mi spustit kasa

S největší pravděpodobností došlo k poškození databáze, tento problém řeší záložní zdroj, který zabrání poškození databáze. Pokud k tomuto problému došlo, spusťte nejdříve Office. Následně přejděte do Kasy. Office je určitě poškození schopen opravit automaticky.

 

2. Netiskne mi tiskárna účtenek

S největší pravděpodobností není zapnutá, nebo jsou odpojené kabely, zkontrolujte, jestli všechny kabely jsou připojeny, kde mají. U některých USB tiskáren může zamezit tisku i zapojení do jiného USB portu v počítači. Vraťte do původního, vyčkejte 30 sekund a vyzkoušejte tisk. Pokud ani přesto tiskárna nefunguje, obraťte se na technickou podporu.

 3. Docházejí mi kotoučky do pokladní tiskárny. Jaký druh a jaké rozměry potřebuji?

Můžete se obrátit na svého obchodního zástupce, nebo objednat na internetových stránkách http://www.termokotoucky.cz. Máte záruku, že dostanete vždy správný druh kotoučků a dopravu zdarma.

 

Jak poznám, že mi v tiskárně dochází kotouček?

Pokud již kotouček dochází, rozsvítí se na tiskárně dioda, signalizující docházející papír a papír je označen červeným pruhem.

 4. Nefunguje mi vzdálený přístup do pokladny, nemohu se přihlásit z domova.

Základem je stejná verze pokladního systému a pevná IP adresa v restauraci/obchodě. Zkontrolujte také, jestli je počítač připojen do místní sítě, nebo internetu (mohl vypadnout síťový kabel)

 

5. Odešel mi soukromý počítač a potřebuji novou licenci pokladního systému

Nainstalujte pokladní systém do nového počítače a vyplňte online formulář, na který Vás přesměruje pokladna, případně ho naleznete na adrese http://www.kasa-pokladna.cz/licence.

Společnost A.W.I.S. si vyhrazuje právo na místní kontrolu zaslaného důvodu. Cena za nový licenční klíč je 1000,- bez DPH.

 6. U některých položek se nevytiskne objednávka na tiskárně

Objednávky se tisknou podle skupin v kase. Zkontrolujte v nastavení tisku objednávky, jestli máte příslušnou skupinu nastavenou pro tisk objednávky.

 

7. Po založení nového účtu a jeho zaplacení, účet zmizí a musím opět zakládat účet.

Při založení účtu je potřeba zaškrtnout „Založit stály účet“.

 

8. Po založení nové ceníkové položky, nevidím položku v kase.

Při provedení jakékoliv změny, která má spojitost s kasou, je potřeba program AW Kasa restartovat, Stiskněte „Konec“ a AW Kasa znovu zapněte. (Z pravidla to bývá založení nové ceníkové položky, úprava prodejní ceny, založení nové skupiny v kase…)

 9. Jak zadán více kusů od jedné položky?

V kase je tlačítko NÁSOBIT, které se stiskne jako PRVNÍ, potom vyberu kolik kusů a nakonec položku.

 

10. Nainstaloval jsem si vaši demoverzi a při pokusu o první přihlášení nevím, jaké mám zadávat heslo

 Výchozí uživatelské jméno je "sef" a Heslo je prázdné.

11. Po měsíci od instalace mi v AW Office přestala fungovat lišta s moduly co mám udělat?

Doplňkové moduly nejsou součástí standardní instalace, avšak prvních 30 dní po instalaci pokladny jsou zpřístupněné jako demoverze, 
aby se s nimi zákazník mohl seznámit. Pokud dojdete k závěru, že byste některý z doplňkových modulů využil, obraťte se na naše obchodní oddělení na čísle 222531102. 

12. Chci zákazníkům dávat slevy. Pokud však při placení zadám slevu, sleva se mi nevypočítá.

Pro poskytnutí slevy je třeba zkontrolovat zda:
1) v ceníku je povolena sleva u položky, na kterou chci slevu poskytnout
2) obsluha, která položku markuje, má ve svých přístupových právech povoleno poskytování slev

13. V horní liště tlačítek v pokladně mám tlačítka, která nevyužívám. Mohu je skrýt?

Většinu tlačítek (kromě výchozích), lze nastavit přes tlačítko "další funkce" - záložku "vzhled kasy" - tlačítko "zobrazení tlačítek v horní liště" ... změnu tlačítek může provést jen obsluha s právem "manager".

14. Potřebuji na účtenku kromě hlavní měny tisknout také součet v Eurech. Kde mohu účtenku takto nastavit?

Tisk je možné zapnout v nastavení AW office - v části "Globální nastavení" ... zde zkontrolujte, zda je aktivní volba "Tisknout druhou měnu na účtenku". Zde si také můžete vybrat, jaká bude druhá měna a její kurz vůči primární měně.

15. Na účtence se mi netisknou informace o DPH.

Zkontrolujte zda je v menu "nastavení" - "Globální nastavení" aktivní volba "plátce DPH". Dále v menu "nastavení" - "Tisk" na záložce "nastavení tisku účtenky" zkontrolujte, zda je aktivní volba "Tisk DPH na účtě".

16. Na koho se mám obrátit v případě problému?

V případě servisní smlouvy s telefonickou podporou se můžete bezplatně obrátit na Vašeho obchodního zástupce, který je Vám k dispozici každý pracovní den od 9:00 do 17:30. Pro podporu od 17:30 a o víkendech se uzavírá samostatná smlouva a je přiděleno specifické telefonní číslo.